- Ce v-a inspirat să inițiați acest proiect și să oferiți sprijin pentru creșterea stimei de sine la elevii din clasele a V-a?
Dat fiind faptul că Asociația Iochebed are un profil psiho-social, am dorit să vin și în sprijinul elevilor de gimnaziu, înțelegând din practica terapeutică câtă nevoie au acești adolescenți de suport emoțional. Provocările la care sunt supuși adolescenții sunt multiple, iar un asemenea proiect aduce cu adevărat beneficii în viețile lor.
- Cum ați observat impactul proiectului asupra elevilor și a comunității școlare în general?
Impactul l-am observat din feedback-ul elevilor la clasă, din entuziasmul cu care puneau întrebări în timpul orelor desfășurate, din reacțiile pozitive ale diriginților despre proiect și din mărturiile părinților care au sesizat îmbunătățiri în comportamentul elevilor. Consider că efectele pozitive ale unui asemenea proiect se vor vedea și mai mult în timp deoarece principiul după care îmi ghidez implicarea este de a pune sămânța potrivită, la locul potrivit și a vedea roadele crescând.
- Ce tipuri de activități non-formale au avut cel mai mare impact în dezvoltarea stimei de sine la elevi?
Adolescenții au cuplat foarte bine cu jocurile terapeutice care folosesc cartonașe cu diferite trăsături personale. Astfel au înțeles practic principiul că deși suntem unici, avem trăsături în comun cu ceilalți. O altă activitate care a rezonat foarte bine cu elevii, a fost „oglinzile cu bilețele”. A fost minunat să văd pe fețele elevilor entuziasmul de a primi aprecierile colegilor lor. A fi văzut, auzit și înțeles a fost strategia după care s-au ghidat toate activitățile nonformale care au inspirat încredere de sine în rândul elevilor de clasa V-a.
- Care sunt cele mai memorabile momente pe care le-ați trăit în cadrul proiectului?
Cele mai memorabile momente, din punctul meu de vedere, le-am experimentat la clasă, când un elev s-a ridicat în picioare și a mărturisit faptul că prin acest proiect a găsit resursele necesare pentru a vedea viața cu alți ochi. Se confrunta cu multe complexe de inferioritate și cu bullying din partea anturajului. Mai apoi, am trăit momente deosebite, la atelierul de parenting. Părinții au fost captivați de informații, și am trăit momente emoționante când au realizat, prin activitățile desfășurate, cum poartă cu ei bagajele trecutului, care implicit se reflectă în viața copiilor lor. A fost eliberator pentru ei să se simtă încurajați și susținuți în a fi mai buni formatori pentru copiii lor.
- Cum v-ați implicat personal în sprijinirea elevilor și în încurajarea lor în călătoria de creștere a stimei de sine?
Implicarea mea s-a regăsit și prin puterea exemplelor date la clasa, exemple practice din expertiza terapeutică pe care le-am dăruit-o elevilor. Elevii se simt înțeleși și încurajați să cunoască faptul că și alți adolescenți duc aceleași bătălii ca și ei.
- Ce feedback ați primit de la elevi și părinți cu privire la beneficiile proiectului pentru dezvoltarea personală a elevilor?
Mi-a ajuns la suflet câteva bilețele pe care elevii mi l-au pus într-un plic. Părinții s-au arătat mulțumiți că prin proiectul nostru și chiar și-au exprimat dorința să continuăm să desfășurăm pe viitor cu elevii activități pe tematici psiho-emoționale.
- Cum ați reușit să implicați elevii în identificarea nevoilor lor specifice și în stabilirea obiectivelor de dezvoltare?
Având în vedere că activitățile au fost nonformale, ușurința cu care am identificat nevoile lor a fost mult facilitată. Elevii au nevoie de jocuri terapeutice specifice lor, de ocazii de a experimenta diversitatea în transmiterea unui mesaj și de un cadru de siguranță în care pot să-și dezvăluie trăirile și nevoile. Au răspuns cu dezinvoltură la acest proiect ceea ce mă bucură foarte mult.
- Ce ați învățat în mod personal din această experiență de coordonare a proiectului?
A fost îmbogățitor tot ce am experimentat prin acest proiect. Energia cu care m-am implicat în realizarea lui are și o notă personală deoarece fetița mea Eliana, va experimenta din toamnă intrarea în gimnaziu. Acest fapt mi-a dat o și mai mare responsabilitate să mă implic în viața emoțională a adolescenților din comunitatea din care fac parte.
- Cum ați descrie într-un singur cuvânt impactul proiectului asupra elevilor și a comunității școlare în ansamblu?
Autentic!