Interviu Roxana Petre – Dacă 2 din 10 copii ai căror părinți sunt deținuți în penitenciare, nu vor mai fi supuși violenței domestice după elibererea acestora, noi ne declarăm mulțumiți

Deși, Asociația ”Începuturi Sigure în România” a fost inaugurată anul acesta, povestea acesteia a început în urmă cu 5 ani, când programul de educație parentală bazat pe teroria atașamentului ”Circle of Security”, a fost introdus în România de către profesorul Kent Hoffman, unul dintre cei 3 inițiatori ai programului. Roxana Petre, fondatorul asociației, s-a format ca educator parental în anul 2014, moment în care a experimentat puternice conștientizări și a decis că acest program e nevoie să fie împărtășit cât mai multor persoane, până în prezent reușind să faciliteze 40 de grupuri ”Cercul Siguranței” cu părinți și specialiști în educație.

Îtrucât, Roxana Petre și-a dorit ca programul de educație parentală ”Cercul Siguranței” să ajungă și în zonele în care siguranța nu a a existat aproape deloc, în luna Mai 2019 asociația, și-a deschis porțile prin organizarea conferinței ”Începuturi Sigure în România”, în cadrul căreia au fost prezenți 80 de participanți și  3 speakeri valoroși, printre care Camelia Maianu profesor la Colegiul Harrisburg, Pennsylvania din Statele Unite ale Americii – singurul trainer român certificat ”Circle of Security”, în cadrul căreia s-a evidențiat rolul covârșitor al abordării bazate pe teoria atașamentului în toate relațiile interumane.

Suntem recunoscători să o avem în echipă, pe Lungu Tatiana, membru fondator, precum și un angajat foarte implicat al asociației, care face posibil ca lucrurile să se întâmple, ocupându-se de buna organizare, planificare și desfășurare a proiectelor desfășurate.

Scopul asociației noastre este de a introduce programul de educație parentală ”Cercul Siguranței” în cât mai multe penitenciare, în instituții de învățământ și în cadrul DGASPC-urilor din România. De ce? Pentru că noi credem că e nevoie să mergem în sens invers în educație, respectiv de la părinți, specialiști, asistenți personali, dascăli care, la rândul lor vor transmite mai departe copiilor educatia. Astfel, acest program de educație este un program de reflecție, aducând conștientizări și schimbări la nivel emoțional. Dacă 2 din 10 copii ai căror părinți sunt deținuți în penitenciare, nu vor mai fi supuși violenței domestice după libererea acestora și vor resimți mai multă siguranță în relație cu părinții, noi ne declarăm mulțumiți.

În luna iunie 2019, asociația a încheiat un parteneriat de colaborare cu Penitenciarul Aiud, iar Roxana Petre, fondatorul asociației, a facilitat un program de educație Cercul Siguranței, la care au participat un număr de 12 specialiști din cadrul instituției (psihologi, educatori, asistenți sociali). Colaborarea s-a închegat puternic, datorită beneficiilor resimțite de către participanți atât la nivel profesional, cât și personal.

Prin proiectul ”Educație incluzivă bazată pe atașament”, finanțat de Start ONG, avem în vedere să creăm medii de siguranță emoțională în zonele în care siguranța nu a a existat aproape deloc. Obiectivul proiectului este creșterea accesului la cunoștințe de educație incluzivă specifice programului „Cercului Siguranței” pentru minimum 10 de specialiști angajați în cadrul penitenciarului Aiud (psihologi, asistenți sociali, edcucatori, funcționari publici), în scopul dobândirii de cunostințe cu privire la dezvoltarea unor atașamente psiho-socio-emoționale armonioase, necesare, cu precădere, în munca și relaționarea cu persoanele deținute, pe parcursul a 8 săptămâni.

Cu sprijinul programului Start ONG, în 11 octombrie 2019, 12 specialiști din Penitenciarul Aiud, au pășit pe Cercul Siguranței, iar pe parcursul a 8 săptămâni aceștia vor fi însoțiți de Roxana Petre, care, în calitate de psihoterapeut, trainer&educator parental ”Circle of Security”, cu multă pasiune, implicare și experiență le asigură mediul de siguranță de care au nevoie pentru a reflecta la dificultățile pe care le experimentează în relație cu persoanele deținute în penitenciar, sprijinându-i să găsească răspunsuri la situațiile provocatoare pe care le întâmpină.