Interviu Paula Măgulean – Ca educatoare am misiunea de a ajuta copiii să își formeze personalitatea, de a-i însufleți și de a-i motiva

Grădinița cu program prelungit “CĂSUȚA PITICILOR” din Arad este locul pe care copiii îl îndrăgesc  de la început, locul unde descoperă MAGIA COPILĂRIEI. Aici deghizăm totul în joc, aventură, mister, dăm frâu liber imaginației, îi dăm copilului un prezent minunat ce va rămâne o amintire memorabilă, îl învățăm să privească înainte cu fruntea sus.

În grădiniță îl învățăm pe copil să-și prețuiască unicitatea, să-și descopere propria valoare și să fie ceea ce este. Să-și înfrunte temerile și să acționeze cu încredere și curaj.   Să-și exprime individualitatea, să atingă echilibrul și să-i inspire pe ceilalți, să-și asculte vocea interioară. Să trăiască viața cu bucurie, să strălucească și să-și reverse lumina asupra celor pe care îi întâlnește.

Noi, educatorii, ne-am născut cu dragoste de copii și cu dorința de a dărui, de aceea ideea proiectului a venit din dorința de a ajuta copiii să conștientizeze nevoia de îngrijire și ocrotire a naturii, să manifeste interes şi curiozitate pentru cunoştinţe din domeniul ecologiei, să stimuleze imaginația și creativitatea, să exprime independent opinii şi stări sufleteşti proprii şi pentru motivarea lor.

Prin proiectul „Verde și frumoasă, așa e curtea noastră” se dorește amenajarea curții prin reciclarea de anvelope, plantarea de flori și arbuști ornamentali în realizarea unei zone plăcute din punct de vedere estetic pentru a stimula imaginația si creativitatea copiilor. Ieșitul în curte este o bucurie pentru copii, este momentul în care spațiul limitat al sălilor de grupă dispare, iar neastâmpărul și energia specific copilăriei debordează.

Acest proiect a luat viață prin implicarea cadrelor didactice din grădiniță, și mai cu seamă a echipei de proiect, doamnele profesor Barbatei Andreea și Șurtea Emilia care au ales să fie educatoare de dragul copiilor. Doamnele educatoare au înțeles că au misiunea de a-i ajuta pe copii  să își modeleze personalitatea, de a-i face să învețe cu bucurie, de a le pregăti materiale și activități deosebite, de a-i ghida și de a le face cunoscute anumite reguli și principii de viață.

Cât despre mine pot spune că visul din copilăria mea a devenit realitate când am ajuns în această grădiniță unde lucrez de 13 ani, plină de emoție la gândul întâlnirii cu copiii. Am știut că am misiunea de a-i ajuta să își formeze personalitatea, de a-i însufleți și  de a-i motiva. Pot spune că aici m-am format, aici am învățat ce înseamnă să predai, să lucrezi cu copiii și să lucrezi împreună cu colegele pentru o unitate. Tot aici am învățat și că munca de la catedră nu e de ajuns și continuă și în afara orelor de program. M-am implicat în toate aspectele ce țin de bunul mers al unei grădinițe, îmi plac provocările acestea fiind cele care mă fac să nu renunț. Iar cel mai important aspect al acestor provocări este că fac totul pentru copii, pentru educația lor.

În ultimii 2 ani sunt și director și pot spune că cel mai important aspect după formarea unei echipe de lucru este implicarea – fără implicare, participare, participare activă cum ne place să ne exprimăm în ultima vreme, nu poți aștepta să ai rezultate atunci când lucrezi în domeniul educației deoarece educatorul joacă un rol important,  este un formator, un formator de opinii, de caractere, de viitori cetățeni, de oameni.