Întrebări frecvente documente obligatorii Program Start ONG

Această rubrică a fost creată pentru a vă ajuta a înțelege mai bine documentele ce trebuie să însoțească formularul de aplicație.

  • Documente obligatorii:
  1. Am identificat formularul de aplicație sau am parcurs regulamentul, unde găsesc documentele obligatorii?

Documentele obligatorii se pot descărca de pe site-ul programului Start ONG, accesând rubrica „Înscriere”.

Pentru fiecare aplicant sunt obligatorii 3 tipuri de documente ale programului: declarația de eligibilitate, planul de comunicare pe calendarul proiectului și modelul de buget.

  • Mai sunt și alte documente ce trebuie să însoțească formularul de aplicație?

Da, mai sunt documentele ce atestă eligibilitatea dvs. ca aplicant în cadrul programului.

Acestea sunt specifice fiecărui tip de aplicant și se regăsesc în cadrul regulamentului Start ONG la punctul 7 „Documente și Anexe obligatorii depunerii aplicației”, pagina 19.

De exemplu pentru ONG-uri/Fundații:

  • Nu am bilanț, ce fac?

Dacă nu s-a scurs termenul de înregistrare a bilanțului pentru ONG-uri/Fundații conform legislației în vigoare, în momentul înscrierii proiectului nu este nevoie de acesta, ci se transmite de către aplicant a balanței de verificare la decembrie 2021.

Aceasta trebuie să ateste veniturile totale ale ONG-ului/Fundației pe anul trecut.

Dacă balanța de verificare va înregistra o modificare în sensul cheltuielilor și ale celorlalte clase ale documentului, nu este nicio problemă, atât timp cât veniturile totale, prezente pe bilanțul transmis echipei Start ONG după depunerea acestuia, nu se modifică.

  • Trebuie să atașez extrasul RAF în momentul depunerii proiectului?

Nu, acest document implică un cost, emis de Ministerul de Justiție, acesta poate ajunge la 100 ron. Acest cost va fi generat doar dacă dvs. vă aflați printre câștigătorii programului.

  • Ce înseamnă înscrierea în Registrul de Cult, cum se face, ce trebuie să fac eu?

Dvs. înainte de aplica la programul Start ONG trebuie să fiți înscriși ca ONG/Fundație în acest Registru. Este o dovadă a respectării plăților către bugetul local/general. Această înscriere este obligatorie pentru confirmarea eligibilității dvs. în cadrul programului Start ONG, aceasta verificându-se pe data de 1 (data de înscriere a proiectului dvs.) pe site-ul https://www.anaf.ro/RegistrulEntitatilorUnitatilorCult/searchVAT.

Dacă nu se confirmă înregistrarea dvs. în acel moment proiectul este considerat descalificat.

Dacă este prima oară când auziți de această obligativitate a dvs. de a vă înscrie în cadrul acestui Registru, ceea ce este recomandabil este să vorbiți cu contabilul dvs. despre depunerea declarației 163. Răspunsul autorității Anaf la această declarație o constituie declarația 164.

Este bine ca mai apoi să verificați și dvs. înscrierea pe site-ul transmis mai sus.

În februarie, echipa programului Start ONG a stat la dispoziția dvs. cu răspunsul la întrebările pe care le-ați avut în acel moment. Vă lăsăm link-ul pentru a accesa înregistrarea aici.

Dacă mai sunt și alte întrebări, acestea pot fi puse echipei Start ONG 2022 fie printr-un mesaj pe pagina de Facebook a programului, fie la nr. de telefon sau adresa de e-mail a programului.

Contact

Pentru mai multe informații legate de programul Start ONG ne poți contacta la:

Adresa de e-mail: startong@actfortomorrow.ro

Numărul de telefon: 0756.51.12.22 (10:00-17:00)

Pagina de Facebook a programului: https://www.facebook.com/startongromania/

Pagina de Instagram a programului: https://www.instagram.com/startong.ro/